Doraemon: Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom Review

Séria Harvest Moon bola premenovaná na Story of Seasons. Doraemon je už populárna IP mimo Japonska, takže keď Bandai Namco v roku 2019 spojil tieto dve franšízy do jednej hry, táto kombinácia fungovala dobre. Nobita a jeho priatelia sa v hre Friends of the Great Kingdom vydajú na ďalšie dobrodružstvo, tentoraz na úplne novú planétu, ktorá pripomína Zem. Zatiaľ čo túžia stráviť letné prázdniny mimo rodičovských obmedzení, objavia tu ďalšie dobrodružstvo v tom, o čom verili, že je obývaný svet.

Ovládanie možno poznáte, ak ste hrali niektorú z hier Story of Seasons. V pokračovaní sa zdá, že vizuál je takmer identický s pôvodným Doraemon: Story of Seasons, bez veľkých vylepšení, ale nie je taký potrebný. Grafický štýl hry je celkom krásny, ako karikatúra s vodovými farbami. Všetky postavy sú dobre animované a majú správne predstavenie. Príbeh hry sa nezdá byť obzvlášť pútavý, no ponúka príležitosť na obhospodarovanie poľnohospodárskej pôdy.

Prvýkrát nám v prológu predstavíme chlapca menom Lumis, ktorý bol zranený. Lumis vlastní farmu, ktorú bude Nobita spravovať výmenou za to, že im tam dovolí zostať. Avšak aj táto planéta, Illuma, má kráľovnú, ktorá sa zdá byť nešťastná s Nobitou a jeho priateľmi a berie im veci. S pomocou Lumisa musí Nobita nájsť cestu späť do svojho domova. Počas svojho pobytu na tejto planéte si Nobita vytvorí veľa nových priateľstiev s miestnymi obyvateľmi, ktorí mu tiež pomáhajú dosiahnuť jeho cieľ.

Ak ste ešte nikdy nehrali farmársku sim hru, hra obsahuje užitočný tutoriál, ale ak áno, nie je potrebné ho absolvovať. Riadenie farmy je jednoduché. Existujú nástroje na obrábanie pôdy, ako je motyka na orbu, kanva na semená a sekera na rezanie dreva. Tieto nástroje sa môžu v budúcnosti aktualizovať, aby sa zlepšila ich účinnosť. Co-op režim je jednou z nových funkcií pokračovania. To umožňuje dvom hráčom pracovať na farme. Ak nemáte nikoho, s kým by ste sa mohli hrať, AI to môže prevziať, čím sa zníži námaha pri niektorých únavných prácach.

Doraemon: Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom

Prehral som väčšinu hier Story of Seasons, ale tento záznam som považoval za osviežujúci v tom zmysle, že vývojári virtuálne stelesnili sériu Doraemon tým, že zahrnuli všetky dôležité postavy. Doraemon je zastúpený nielen v príbehu, ale aj v hre. Bohužiaľ, napriek tomu má písanie hry tendenciu pôsobiť skôr ako nudná výplň než čokoľvek, čo priťahuje našu pozornosť. Medzi jednotlivými cieľmi príbehu prebieha niekoľko rozhovorov s postavami, no málokedy sú pútavé. Pokračovanie má oveľa viac cutscén v snahe pridať drámu, ale nie sú také zábavné.

Nobita môže cestovať po planéte pomocou mapy sveta, tá však nie je veľmi užitočná pre navigáciu. Mapa sveta je rozdelená na segmenty a ak je na určitom mieste potrebné vykonať niečo dôležité, na mape sa objaví upozornenie, ale hráč musí identifikovať udalosť, ktorá to spustí. To znamená, že budú musieť preskúmať každé miesto na mape, aby zistili, čo spôsobuje určitú udalosť. Je tam užitočný zoznam úloh a nástenka s domácimi prácami, no samotný vedľajší obsah je slabý.

Nobita dokáže chytať ryby a chrobáky popri starostlivosti o farmu pestovaním plodín a zveľaďovaním poľnohospodárskej pôdy. Tieto vedľajšie činnosti však bývajú monotónne a vzrušenie z ich dokončenia po prvých hodinách vyprchá. Hra má aj príchuť Doraemon s možnosťou využitia miniaplikácií. Poskytujú niektoré zaujímavé skratky pre správu farmy, ktoré sme nevideli v predchádzajúcich hrách Story of Seasons. Sezónne udalosti sa vyskytujú, pretože hra sa riadi stanoveným kalendárom a Nobita musí tiež riadiť príjmy a výdavky farmy. Môžu byť užitočné pri rozhodovaní o vylepšeniach farmy.

Hru som hral na PS5, ale neverím, že by bola taká náročná na Nintendo Switch. Je dostupný aj na PC, aj keď tam nie je PS4 port, aj keď na ňom vyšiel originál. Je to celkom pekné vizuálne, s jeho akvarelovou estetikou. Svet sa javí ako živý obraz, najmä vzhľadom na nádherné pozadie. Pomalá povaha hry môže byť frustrujúca, ale keď som s ňou strávil viac času, nástroje sa zlepšili, aby bola prijateľná. Zdá sa, že kooperatívny režim je tiež fascinujúci, ale nedokázal som ho dôkladne prehrať.

Ak máte radi poľnohospodárske simulačné hry, Doraemon: Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom je jednoduchým odporúčaním. Graficky vyzerá úchvatne a hrateľnosť je určená pre nováčikov v tomto žánri. Ak ste nikdy nehrali farmárskeho simíka, ale máte radi franšízu Doraemon, toto môže byť dobré miesto, kde začať.

Informácie o hre Doraemon: Story of Seasons: Friends of the Great Kingdom

• Cena: 49,99 dolárov
  • Vydavateľ: Bandai Namco